Seger, schlager

Kan börja med att Tvings GoIF tog en övertygande och kanbske för många överraskande seger mot Johannishus. 5-3 blev slutresultatet på Slättalyckan och jag tycker vi gör säsongens bästa match. Efter 2-2 i paus tog vi över helt o våran forward Wallfors rann genom gång på gång. 4 mål blev det för honom till slut. Jag själv spelade hela matchen som högerback och det kändes bra. Det var ingen fara på taket som man brukar säga! Riktigt skönt att få vinna o få sjunga lite efter i omklädningsrummet!
Nu till schlagern. Vad kommer vi egentligen ihåg från semifinalerna. Vi börjar med tisdagen.
Montenegro var anonyma. Kommer inte ihåg låten.
Tjeckien hade en snubbe som sprang runt i nån form av stålmannen dräkt. Resten av folket på scen var inte heller kloka. Riktigt dåligt!
Finlands låt gillade jag inte. Vet inte varför men jag började tänka på Ace of Base o det är inget bra tecken! Men vidare gick de ju!
Belgien hade en Elviskopia och jag tyckte refrängen började sätta sig men jag gillade aldrig honom!
Sverige var bra även om jag inte gillade Malenas klänning så mkt. Tror och hoppas hon blir farlig i finalen! Liknar inget annat i finalen iaf!
Armenien va ju riktigt konstiga! Det första intrycket man fick var att de var skelögda båda två. Sen att de hade konstiga kläder. Sen att de dansade konstigt. Sen att låten inte heller va nåt vidare.Men man kan tydligen gå vidare för de! Kan inte gå bra i finalen!
Rumänien va riktigt festliga tycker jag. Rätt snygg sångerska o en bra låt o mkt färg. Borde gått vidare!
När jag såg Malta sa jag att en tjockis som stor på scen o sjunger ballad går ju inte hem! Då sa mamma att man inte fick säga så.  Vidare gick hon iaf och hon har faktiskt en bra röst får man ju erkänna. Men en tjockis vinner inte allting iaf!
Andorra hade nån gladpop som inte var så bra. Nicht gut.
Turkiet hade nån lättklädd tjej som sjöng en väldigt dansvänlig låt. Blir farliga och kommer sluta topp 5.
Israel sjöng nåt om fred o allt var så fint så. Synd att låten var ganska tråkig bara. Kommer inte gå bra i finalen.
Haha. Undrar vem som orkar läsa allt!? Jaja. jag fortsätter det här är kul!
Schweiz borde gått vidare med sitt popband som sjöng en poplåt.
Bulgarien hade nån form av opera. Så väldigt mkt sämre än Sveriges! Killen är inte i närheten av våran Malena och det var tur de inte gick vidare till final!
Island. Island! Fin tjej med en fin klänning o en riktigt bra röst o en fin låt. Det här är ju riktigt bra faktiskt. Hoppas de slutar högt upp. En tia från Sverige tycker jag de ska ha iaf!
Makedonien hade ett par krull som sjunger nåt som låter som Rasputin. Det blir inte bra!
Portugal va trevliga. Färgglatt på scen o en rätt trevlig låt. Kommer dock långt ner i finalen.
Bosnien-Herzegovina. Jomenvisst det här går hem i stugorna! Bra låt. Kommer topp 3 i finalen.
Vitryssland var roliga. De skickade in nån blond kille som inte såg klok ut o så sjöng han en rätt dålig låt. Gick inte till final som tur var.
Ja men det här var väl inte så farligt. O då har jag ändå en semifinal kvar! Har jag haft några läsare innan så skrämmer jag iväg dem nu! Korta inlägg är nämligen a och o om man ska skriva en blogg det har jag hört!
Snart kommer andra semin. Äta lite först!
Heja Tving!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback