resultat

Tänkte sätta pengar på att norge skulle vinna. Ångrar mig nu såklart. Gott att de vann. Gillar låten. Den Estland o Island var bäst. Här kommer resultaten o min tippning inom parentes.
1. Norge (1) Välförtjänt ändå får man säga.
2. Island (8) Så bra ju. Vilken tjej!
3. Azerbajdzjan (5) Heja Sverige! Heja Aysel!
4. Turkiet (9) Bättre än Ukraina som blev lite för mkt!
5. Storbritannien (19) Skräll! Måste säga att det lät bättre nu än när jag hörde första ggn. Hade satt han högre nu!
6. Estland (7) Bra tippat av mig. Glad att det gick så bra. Hon är ju så vacker.
7. Grekland (4) Skönt att den kom lägre än jag tippat men ändå för högt.
8. Frankrike (11) Bra Frankrike!
9. Bosnien & Herzegovina (2) Dagens favoritfall. Svårt o förutsäga.
10. Armenien (12)   Hade jag fått bestämma hade den nog kommit sist.
11. Ryssland (17) Fick fler sympatipoäng än jag räknat me. Alldeles för många poäng
12. Ukraina (3) Sex funkade tydligen inte. Hon kanske inte var sexig nog? Eller bra nog?
13. Moldavien (16) Folkdans gick inte hem på så många ställen. Men det gick hem mer än opera iaf.
14. Danmark (21) Kom alldeles för högt tycker jag.
15. Portugal (13) Nisses favvo. Tyvärr är det inte bara färgerna som betyder nåt då hade de vunnit!
16. Israel (24) Att de kom före albanien är ju sjukt.
17. Albanien (10) Årets miss typ. Hon var ju söt med en bra poplåt varför röstade man int på henne? Island kanske tog många röster?!
18. Kroatien (25) Kom så högt för att de har många vänner säger jag
19. Rumänien (15) Färgglatt o bra tyckte jag. Det tyckte inte nån annan.
20. Tyskland (12) Trodde jag kanske kunde funkat med Dita von Teese. Hon fick dock inte klä av sig så mkt som hon ville. Kanske var därför det gick så dåligt. Eller var det bara låten som inte gick hem.
21. Sverige (6) Stackars Sverige. Vad är det för fel på operapop liksom!? Kunde anat detta men man måste ju tippa med hjärtat me!
22. Malta (18) Som jag sa. En tjockis som sjunger ballad går inte hem. Det gjorde det inte.
23. Litauen (20) Han som jag gillade lite gjorde inget större intryck.
24. Spanien (23) Bra tippat av mig! Kommit högre om hon var med i semin. Eller då hade hon åkt ut iofs.
25. Finland (22) Ne dåliga var precis vad de va! Vi var inte sämst i norden iaf! Skönt! Nu ska Stellan sova. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Schlagersnack och fotbollssnack, en härlig kombo!

Jag såg de 4 första bidragen i lördags, mest för att höra Sverige. Hon var inte så bra i verserna alltså... Svajigt. Men visst förtjänade vi bättre än 21!!! Har fortf inte hört Norge, men, men, grattis till dem, det var ju syttende mai och allt igår oxå. :-)

Postat av: Anonym

ska vi behöva vänta tills nästa års melodifestival drar igång innan du uppdaterar nu eller? ;)

2009-05-24 @ 11:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback