Malena till Moskva

Denna gången höll jag med svenska folket rätt mkt. Ta rubriken med en nypa salt men det vore kul o skicka henne ju. Håller på af Ugglas annars såklart. Tror Malena skulle kunna komma bra i Eurovision faktiskt. Haha de tre sjuttonåringarna va ju ett trevligt inslag me. haha. Tyckte det var kul när Mede sa att röstningen va avslutad. Då ser man den rakade killen i Next 3 som de hette luta sig in i kameran o göra en lur av handen för o visa att man ska rösta på dem. Smart kille! Men han hade väl sett på tv att man skulle göra så stackaren. Mede bra som vanligt. Inte strålande men bra! Darin gör för övrigt kvällens bästa nummer tycker jag. Han har ju vuxit till sig o börjar bli en man! Snygg! O sjunga kan han. Han får nog ligga mkt. En parentes bara.
Till betyg och kommentar.
1. Agnes - 3,5 banan - Tycker inte låten är nåt speciellt egentligen. Men hon är snygg. O sicka kläder hon har, det gör ju halva showen. Guld är bra. Hon gör de bästa hon kan av den lite halvtråkiga låten tycker jag. Tror inte hon kommer han nån chans i stora finalen.
2. Star Pilot - 2.5 bananer Gillar Beckers vita uniform men va fan har de andra tre på sig!? Nån måtta får de väl vara på tokerierna. Det är ju ändå en miljon eller nåt som kollar! Låten kommer jag inte ihåg helt nu men den var väl rätt lätt o sjunga med i o rätt lätt o gilla om ni förstår. Lätt o komma in i den liksom
3. Susanne Alfvengren - 1.5 banan - Hon är inte rolig o kolla på asså. Vet inte riktigt vad det var hon hade på sig i storlek xxl. Rösten tyckte jag va helt ok. Sen va väl budskapet i låten väldigt fint me. Eller hur? =)
4. Sahlene & Maria Haukaas Storeng - 3,5 bananer - Tycker de borde gått till andra chansen, helt klart. Sahlene vilar man gärna ögonen på. Norskan va inte så dum heller. Rätt trevlig låt me. Sådär lagom trallvänlig. Dåligt att de inte gick vidare!
5. Thorleifs - 1 banan - Det här tycker jag är fruktansvärt. Inte ens saxofonspelandet i början blir bra. Väldigt trevöligt instrument annars! Låten är riktigt riktigt tråkig och inte gör sångaren den roligare. Ne usch säger jag bara!!
6. Sarah Dawn Finer - 3 bananer - Hon har aldrig varit en av mina favoriter. Gillar dock hennes rekvisita och bakgrund och allt det där. Bra röst har hon väl får man säga och det är lite coolt när hon åker upp på pelaren. Kan inte gilla låten helt och fullt bara.
7. Next 3 - 1 banan - Knappt en banan blev de till de här pojkarna. Tycker de är töntiga. Särskilt den rakade i gul tröja. Dålig låt inga coola killar, inget mer att säga.
8. Malena - 4 bananer - Kvällens stjärna förutom Darin då. Versen är bra men det är ju när hon kommer upp i tonerna o sjunger som de blir fantastiskt. Vilken röst hon har denna bredaxlade kvinna! Hoppas det går bra i finalen för henne!

Det var de. Nästa gång är det andra chansen. Heja af Ugglas!   Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Nisse

Mer Agne åt folket. 5+ till gulddräkten. Alla låter skrivna av Pling går bort. Hon måste skriva de mest meningslösa skittexter som finns tyvärr inklusive Darins låt, som han visserligen gjorde det bästa av.



Men Stellan. Opera är fel som det är det är ännu mer fel i kombination med metal/pop. Jag var tvungen att gå ur rummet, och då har jag bara ett rum...

Postat av: Sarah

Återigen tack för resumen. Jag tycker att du borde få skriva dina briljanta recensioner på aftonbladet eller DN eller nåt, de är mycket bättre än deras genomdåliga och trista varianter.

Väntar på nästa recension, och kommer slutligen vara ganska stolt över att inte ha sett en enda deltävling eller final i år. :-D

2009-03-03 @ 12:28:41
URL: http://dandelionsxx.blogspot.com
Postat av: simme

jag tyckte medatt operabrüden var bra. Versen var ju rätt dålig iof, men refrängen var ju nice.



När ska förresten lasse holm göra comeback inom melodifestivallåtskrivandet?? Han o Pling kan ju göra nått fint ihop. Eller vad säger du nisse?

2009-03-04 @ 09:47:13
Postat av: simme

Ja här var det ingen direktuppdatering igår inte, jag satt ju som klistrad framför bloggen då tv:n inte fungerade. pyttsan fick jag.

2009-03-08 @ 10:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback