Referat

Svaret på Sarahs fråga är att jag hoppas de men det blir svårt! Antagligen får vi sikta in oss på andraplatsen. Kommer vi tvåa får vi möta ett annat landslag som kommit tvåa i två matcher. Just nu ligger vi på samma poäng som portugal o 4 poäng efter ungern som ligger tvåa. Ungern o Portugal ska dock möta varann två ggr. Alltså kommer förhoppningsvis båda lagen tappa poäng. Så jag är fortfarande positiv!
Nu till nåt mkt viktigare: Tvings GoIF!  Vi hade ödesmatch mot Drottningskär. Hade vi förlorat hade vår chans till andraplatsen varit borta.
Så till matchen. Drottningskär börjar i full fart o vi får bara försvara oss. Vår målvakt gör en galen fotparad på ett skott från en fri skäretspelare från ca 3 m. Han gör ett par till räddningar i början som är riktigt bra. Vår lite loja start tror jag kan ha göra med att vi gick ut lite väl tidigt o fick stå o vänta på domaren rätt länge. Kanske tappade lite fokus där. Efter 10 min blir vår mittback skadad så jag får gå in där. En inte helt van position.
Efter ca 15-20 min tycker jag vi kommer in i det bättre o börjar även skapa en hel del farliga situationer. Samtidigt som jag tycker vi börjar få riktigt bra koll bakåt. 0-0 i halvtid tycker jag va rättvist även om jag kan tänka mig att skäretspelarna inte var helt nöjda med att inte ha ledningen=) 
Andra halvlek börjar ungefär som första och vi blir ganska tillbakapressade. Vi får inte riktigt fast bollen på deras planhalva. Ändå tycker jag bara de skapar en riktigt bra chans under de första 25 i andra halvlek då vi är på vår planhalva så gott som hela tiden.
I 70:e min ungefär får vi fast bollen på våran högerkant o vår lagkapten kommer till bra skottläge efter några snabba passningar. Han missar skottet men bollen går in i starffområdet o rätt som det är får vår forward Piggen bollen i bra skottläge. Han får på nåt rätt så löst konstigt skott som seglar in i bortre. Grymt grymt skönt. Efter det är de tvungna o flytta upp ännu mer och det passar oss perfekt. Vår ytterspringare som gillar o fixa straffar gör en soloraid förbi 2 elr 3 av deras spelare. Utan o ens trilla! Fri med målvakten lägger han den iskallt längs marken och det är 2-0. Skäret försöker efter detta trycka på men jag tycker det känns stabilt i försvaret o de skapar inte speciellt mkt.
Efter en hörna tror jag det var så kommer bollen ut till vår gamling Tedi(måste varit hörna eftersom han hunnit så långt upp(= ). Han slår nån turpassning in i mitten som Piggen snyggt lobbnickar in när han ser att målvakten är på väg ut.
Efter detta var det lugnt även om det kändes som domaren la till väldigt mkt tid!
Resultatet blir därmed. Tving-Skäret 3-0.   Det bästa idag är vi kämpar så sjukt bra även om vi är lite tillbakapressade.
Säsongens bästa insats totalt sett tycker jag. Riktig laginsats!
Min egen insats var nog också säsongens bästa. Kändes bra som mittback även att jag inte spelat så mkt där.
Nu ska jag sova. Jobba 13-21 både lördag o söndag. Imorrn har jag träningsvärk
Det var allt för nu.
See ya!
 

Kommentarer
Postat av: Nr 8

Gamling? Hörna? Turpassning? Kan ju nu inte låta bli att rätta Stellan!



Fick ett tillbakaspel av Bullen som jag lägger till rätta ca 40 meter från mål. Ser Piggen och Max vid bortre stolpen. En hög och otroligt välplacerad lyra på Piggens hjässa avslutas av Piggen snyggt i mål med nicklobb över målvakten. :)



Stellan har dock helt rätt i att han gjorde en bra match. Han var grymt bra mot Skäret! ...oxå! 2009 är nog Stellans bästa säsong. Iaf så länge jag spelat i Tving. Förhoppningvis får ni möjlighet att kika på hans storspel!

2009-06-16 @ 21:46:41
Postat av: Nr 8

Gamling? Hörna? Turpassning? Kan ju nu inte låta bli att rätta Stellan!



Fick ett tillbakaspel av Bullen som jag lägger till rätta ca 40 meter från mål. Ser Piggen och Max vid bortre stolpen. En hög och otroligt välplacerad lyra på Piggens hjässa avslutas av Piggen snyggt i mål med nicklobb över målvakten. :)



Stellan har dock helt rätt i att han gjorde en bra match. Han var grymt bra mot Skäret! ...oxå! 2009 är nog Stellans bästa säsong. Iaf så länge jag spelat i Tving. Förhoppningvis får ni möjlighet att kika på hans storspel!

2009-06-16 @ 21:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback