Mama Barbro, 2009

En väluppdaterad blogg har man inte! Sitter o väntar på att jvm-finalen ska börja. Mer än en timme kvar o jag hittar inget sevärt på tv!
Ett nytt år har vi fått sen sist me, väldigt trevligt! Nu ska 2009 bli ännu bättre än -08 som var ett kanonår faktiskt.
Nyårsafton spenderades i Karlskrona på Björkholmen, hade jag suttit på nätet med min dator hade de kunnat bli en o annan bild me. En oerhört lyckad kväll me tequila, Zuppe el Mama Barbro o Pontusspex.
Annars ska jag ta tag i mitt liv. Som jag brukar säga. De borde ske imorrn. Men kommer kommer sova halva dan imorrn tack vare finalen. Men denna vecka måste nåt ske. Bott hemma i en månad nu. Får inte bli så mkt mer asså. Längtar efter egen lägenhet även om samboende oxå skulle gå bra om jag inte hittar nåt lämpligt.
Måste ta tag i träning me så man får bort julmaten som sätter sig så snabbt runt magen.
Sjukt kallt har det blivit me här nere. -15 är inte rimligt här nere i södern! Våren kom o rädda mig!
Nu ska jag äta nåt tror jag. Läste i BLT att det forskats kring det med o äta innan man går o lägger sig o nattäta o så. Allting är en myt, man blir inte tjockare än man skulle blivit om man äter det på dagen! Så nu vet ni det!
En annan myt var att man tappar så sjukt mkt mer värme av huvudet än av resten av kroppen. Myt myt myt.
Äta innan man badar va inte heller några problem. Tänk va ni lär er saker ni som läser denna bloggen!
Brukar ha som nyårslöfte att inte börja röka så det har jag i år oxå. Röka när jag är full får jag såklart.
Kan också försöka hålla att jag ska skriva här iaf en gång i veckan. Då blir väl alla mina fans därute i cyberspace glada???
Borde ha att jag ska träna lite mer me. Hm. men det får bli när det blir över 15 grader varmt. Nu kan man inte gå ut heller.
Borde me ha att jag ska anstränga mig ordentligt för o hitta ett bra jobb. Det är så mkt man borde.
puss på er!                                       /Stellan

Kommentarer
Postat av: simme

nu kommer du få ta på dig alla drunkningar i sommar när barnen badar direkt efter en måltid och får kramp. Smart stellan. Ditt nyårslöfte borde vara att inte fylleröka.

Jag ser fram mot 1 uppdatering i veckan.

2009-01-06 @ 12:24:46
Postat av: Sarah

inledningsvis vill jag banna mig själv för att jag "rensade känslig data" från firefox så ingenting koms ihåg i formulär, sjukt jobbigt att fylla i hela URLn till min blogg.

Till saken, skrattade som fyllestollig giraff åt din inledningsmening, den var rolig, resten oxå faktiskt. Jag lovar skaffa RSS på din blogg om du börjar updatea 1 ggr i veckan. :-)

Postat av: simme

jag fick kramp när jag varo badade i måndas, jag hade precis ätit.

2009-01-14 @ 09:58:11
Postat av: S

nu har det gått 9 dagar, det är mer än en vecka i min kalender...

Hmm...

;-P

2009-01-15 @ 09:42:37
Postat av: Jennie

Man kan inte stressa fram konst!

2009-01-18 @ 13:20:40
URL: http://pugge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback