Melodifestival

Eftersom mitt let´s danceinlägg blev sån succé gör jag ett liknande på melodifestivalen. Kvällen spenderades hos pappa med en strårom o cola. Att folk har strårom hemma men det var gott faktiskt.
Första låten tick tock tyckte jag va fruktansvärd, enough said. Har man läder borde det ge pluspoäng men inte ens det hjälpte, tyvärr.
Jonathan som sjöng andra försökte väl vara nån typ av flickfavorit. O han var väl söt antar jag men har man en så tillintetsägande låt så går det inte ändå. Ingen man kommer ihåg helt enkelt.
Shirley va tydligen faborit o vinna men vilken flopp hon gör! Inte förvånad att hon kom sist. Trodde hon skulle ha lite power i sin röst. Inte ens det hade hon. Hade iofs inte hjälpt den otroligt tråkiga låt hon hade.
Scotts va väl så som Scotts är. Inte min smak men de som gillade de sen innan blev nog inte besvikna. Den va ju lite käck trots allt.
Emilia är ju väldigt väldigt söt får man säga. Låten o framförandet var ju helt ok me. Har inte mkt mer o säga. Lätt o tycka om men tror inte hon räcker till i stora finalen trots att jag inte sett så många bidrag än. Måste bara säga att jag itne gillar hennes röst så väldans mkt men det är ju ju individuellt. 100 ggr bättre än clamps röst iofs.
Alcazar bjöd på mkt rosa. Gillade hans slips faktiskt. Ganska schlageraktigt skulle jag säga o en svängig låt med mkt dans.
Helt väntat att de gick vidare o det tyckte jag va rätt också.
Låt nr sju va festivalens höjdpunkt me Caroline af Ugglas. De mest udda o bästa framträdandet. samt den bästa låten.
O rösten är ju faktiskt helt underbar. Helt välförtjänt att de gick så bra o jag hoppas hon går till final. Go af Ugglas!
Marie va snygg. Nej kanske inte världssnygg A!! Men riktigt snygg! Det måste man nämna när man pratar om hennes framträdande.Vitt va snyggt på henne me. Låten försökte vara ganska mkt schlager tycker jag men de lyckades inte riktigt. Det blev inte nåt speciellt,  Det kommer gå bättre för Måns nästa vecka! Gillar inte honom så mkt men det kommer de göra ändå.
Petra Mede va för övrigt lysande som programledare, I like!
Rapp i käften som få är hon. "alla skottar och alkisar" haha.
Betyg vill jag sätta o det får jag eftersom det är min blogg. Betygskalan är 1-5 bananer (ja bananer går väl lika bra som nåt annat!)
1. Nina Söderqvist: 1,5 banan, Hon fick en halv banan för att hon försökte me läder iaf
2. Jonathan: 1 banan, sa mig ingenting
3. Clamp: 1 banan, sämst
4. Scotts: 2 bananer, dansband.... men svängde lite iaf
5. Emilia: 3 bananer, bra schlager liksom o så är hon söt. Gillar inte hennes röst så mkt
6. Alcazar: 3 bananer, färgglatt o dansant o svängigt. Samt en rosa slips
7. Caroline af Ugglas: 5 smaskiga bananer! Outstanding, lysande! Vilken röst o vilken inlevelse!
8. Marie Serneholt: 2 bananer, att bara vara snygg räcker inte. Låten o framträdandet räcker inte helt enkelt.

Nu räknar jag med starka reaktioner i kommentatorsfältet på vad jag tycker!
Ska försöka göra detta till ett stående inslag i min blogg. O nu hoppas alla mina läsare av lycka!

Bara 6 dar kvar till nästa deltävling. Länge leve melodifestivalen!                   



Kommentarer
Postat av: Nisse

Emilia var ju bäst. Men hon är för liten för att ha så många människor på scen. Var lite rädd att hon skulle bli ihjältrampad.

Postat av: simme

jag gillade emilias röst. Jag gillar inte petra mede, hon är tråkig, hon e nog bara känd för att hon är kvinna. Inte ok. Jag såg iof inte så mkt av programmet, jag låg i badet istället och laddade inteför nakenfest 3. Men jag måste ju ändå skriva lite.

2009-02-08 @ 20:26:48
Postat av: Andrea

nja..petra är ingen höjdare alltså. däremot tyckte jag också om ugglan. fast lite mkt janis joplin inspirerat. fast janis är ju bra :)

2009-02-08 @ 21:01:28
Postat av: Jennie

Såg faktiskt inte melodifestivalen, för pontus hade sagt fel tid till oss. hur kan man säga 8 om man menar 8 liksom?

2009-02-09 @ 20:00:22
URL: http://pugge.blogg.se/
Postat av: Miss Dee

Jag såg inte festivalen. Va på hårdrockarparty typ... inte så smart när ag vid åtta säger "snälla kan vi inte se på melodifestivalen". var nog nära att de kastade mig från balkongen då. men det löste sig "heeh, skoja bara, öl någon?" fint att du gav ett bra referat. ha det bäst. /deet

2009-02-09 @ 20:22:47
Postat av: Sarah

Jag har ingen tv. Förvisso livesändes det på webben, men jag gillar inte Petra. Känns bra att få en recension här istället. Tack tack.

2009-02-10 @ 10:41:34
URL: http://dandelionsxx.blogspot.com
Postat av: simme

slutsats: bara stellizz gillar petra

2009-02-10 @ 20:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback