Kalmar, lokalsinne

Ja då är det måndag igen, känns inget kul alls asså. Nu måste jag börja ta tag i saker o ting. Orka liksom!
Då är de ju roligare att prata om helgen.
Kompis C och hans flickvän F har flyttat till kalmar för ett tag sen och hade inflyttningsfest. Trevligt värre, då är det ju bara att ta sitt pick och pack och dra dit.
Fick ressällskap från Lund, skönt o slippa åka de tre timmarna de tar själv. Så D och P hade lite förfest på tåget med rödvin, lite öl, aftonbladet o korsord. Så tiden gick rätt fort. Framme blir vi hämtade vid stationen av värden.
Några hade varit där sen dagen innan så det var lite folk.
Satt o drack så som man gör på fester o fick lite godsaker o grejer, inte dumt!
Minnet sviker lite men vi började leka nån sifferlek som var riktigt klurig. Man räknade från 1 till 15 o vid 15 hittade man på en ny regel. Det blev en himla massa regler o man skulle byta plats på siffror o självklart fick man inte säga namn elr peka, det som alltid kommer upp på lekar och som är omöjligt o inte göra. Så det blev en del dricka kan man säga. Pekproblemet löste jag genom att ta på plastpåsar på händerna, rätt smart!  Haha. det här kanske inte låter så kul men det var riktigt kul iaf!
När vi kom så fick alla en karaktär som man skulle ge lite hintar om vem man va. Jag var Nasse i Nalle Puh o skulle hitta Nalle Puh. Trodde för övrigt att jag skulle vara en Nazist när han först förklara, det hade varit kul me.
Ja efter leken skulle vi iaf ha hittat sin jämlike då, jag hade inte en aning men jag fick hjälp av min vän M som hade koll på alla!  Alla jämlikar fick sjunga en liten sång. Jag drog iväg nån liten sång tror jag.
Härifrån efter att ha blivit bjuden på shot är minnet ganska vagt.
Tror det inte dröjde så länge innan vi gick ut iaf.
På nåt sätt blir jag själv, jag själv i en stad jag inte känner till det vet alla som känner mig. På nåt sätt har jag fått världens sämsta lokalsinne.
Går och går o ringer 118 118 för att få tag på taxi. Tar reda på adressen åker till gatan. Tycker det är lugnt att taxichaufförn bara släpper mig på gatan o inte precis på adressen. Jag känner inte igen mig. Lyckas tappa bort gatan. Kommer till precis samma ställe från där jag tog taxi första ggn. På nåt märkligt sätt. På vägen börjatr jag prata med nån dam i medel¨ldern o jag har hennes garderobskort till jackan när jag kommer hem märkligt. Iaf så ringer jag taxi från samma ställe som jag var första ggn. Denna ggn blir jag avsläppt precis på adressen och hittar!  Så utgången kanske inte var den bästa men det var en mkt bra kväll iaf!
Nu stresskrev jag sista. Ska iväg till pappa!                                          

Kommentarer
Postat av: Simme

låter som du stellan. Bra gjort!

Postat av: Jennie

Herregud, sånt där kan bara du lyckas med :)

2008-11-11 @ 17:49:48
URL: http://pugge.blogg.se/
Postat av: Sarah

Det hade varit sjukt kul om det varit samma taxichaufför, men det kanske det var utan att du märkte det.

;-P

2008-11-12 @ 09:39:33
URL: http://dandelionsxx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback