the blogg is on. "I really want to have sex with you"

Ja då var det ungefär 1 år sen man bloggade senast. Ska se om jag tycker det är roligt o blogga nu ett tag. Det som hänt sen sist är väl att jag haft en bra sommar med festivaler och konserter, jobbade väl lite med vad jag minns. Sen började jag den där utbildningen i augusti, medicinsk massageterapeut. Alltså har jag varit skåning i sisådär 9 mån. Jag trivs. Frågan är sen var man vill bo malmö, lund elr karlskrona? Det är bara att komma med förslag.
Helgen har tillbringats i Danmark eller i Hvidövre om man ska vara exakt.Tillsammans med det underbara laget Tvings GoIF, träningsläger. Det va trevligt men man undrar ju om det är ett u-land ibland. Man borde ju kunna fixa så vanliga butiker tar svenska visa-kort, nädå, bara visa-kort med danska chip. Det är inte bra tänkt. Så man fick ju åka typ 2 mil bara för att ta ut pengar. Nästa problem är ju att folk pratar danska. Jaja nu va vi ju ändå där för o fest... elr hmm.... träna ja. Fredagskvällen spenderades med pokerturnering. Vinnaren drog in poäng till laget som man delats in i. Så ja, jag vann ju förstås.haha. Seriösa som vi är i Tving blev det lugnt o i sängs tidigt, hade ju match på lördagen. Träning 9-10.30.. match kl 15.. det va inte med helt lätta ben man sprang in på planen vid match. Vi kämpade oss dock till en 4-2 vinst. Efter det började det roliga. Party.
Det blev diverse tävlingar. Den klart mest uppskattade va när en i varje lag skulle sjunga en låt som de hörde i hörselkåpor, sjukt roligt. Hoppas det kommer upp på Youtube snart:D Jag slapp ju sjunga som tur va.
Istället fick jag dricka. En sjuttonåring spöade oss alla ärrade veteraner i klunka i sig en hel ölburk. Detta med en tampong i munnen. Dock blev jag god tvåa.
Sen bar det av till Copenhagen med taxi till ett ställe jag inte kommer ihåg vad det hette, hehe.
Började prata med nån danska, inte lätt kan jag säga när det är hög musik, funkade när man va utomhus men inne va det ju hopplöst. Snackade ett tag o efter ett tag får man kommentaren "I really want to have sex with you"... ehh. det händer ju inte för ofta att nån säger så. hehe. men det va kul. att hon sa så asså.. jag följde ju dock inte med henne. kom på att jag skulle absolut försova mig elr att jag absolut inte skulle hitta hem. MItt lokalsinne är inte det bästa som många vet. Efter ett tags dansande till tog vi svarttaxi tillbaka till där vi bodde o anlände väl vid 4-5 tiden efter några omvägar. Allt som allt en mkt lyckad kväll iaf.
Uppstigningen vid 07.10 va ganska tung. som tur är tog tränaren sitt förnuft till fånga o ställde in träningen på söndag morgon och efter frukost drog vi direkt hem. ganska skönt.
Ja det va det.
Dagens musiktips: Markus Krunegård - Markusevangeliet          (Sångaren i Laakso sjunger på svenska)
Tack för mig

Kommentarer
Postat av: Simme

Ja hon var inte blyg inte. Rakt på sak.

2008-04-07 @ 00:59:55
Postat av: Sarah

Jippie!
Äntligen Stellan!
Ett sunt beslut.
"Att blogga är att leva", som någon vis filosof sa en gång, eller var det "Jag bloggar alltså finns jag"...
(eller... är det jag som sagt det där..?)
;-)
Vilse i köpenhamn kunde det väl ha varit värt.. ;-)
Du hade nog tagit dig hem ändå... ;-P

Postat av: Henke

hett när tving goes international

2008-04-07 @ 17:02:07
Postat av: Dea

Nej, ditt lokalsinne är ju inte det bästa ;)Kul att läsa. Hihii

2008-04-07 @ 20:34:12
Postat av: Nisse

Stellan, den ende som gått vilse i startområdet i WoW...

2008-05-28 @ 19:23:30
URL: http://varliggerwalden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback